Herkova jama ima izredni pomen tako v Sloveniji kot tudi izven nje. V njej so namreč našli ostanke mnogih živali, ki so izumrle. Gre za jamskega medveda, fosilnega rjavega medveda, stepskega bizona in tura. Našli so tudi okostja živali, ki so se zaradi ekoloških pogojev odselile. To so divja mačka, volk, severni jelen, kozorog in stepski dihur. Druge zanimive najdbe v jami pa so bila orodja iz stare kamene dobe.

Opis poti do jame

Primerno za otroke: od cca 4 let naprej

Herkove jame z otroki

DOSTOP DO KMETIJE HERK

Zapeljemo se v vas Vas (3 km iz Radelj ob Dravi v smeri Maribora).Iz Vas se peljemo v smeri Remšnika. Do kmetije Herk je iz Vasi 3,6 km. Po 2 km vožnje po asfaltni cesti zavijemo levo na makadamsko cesto. Po 400 m pridemo do naslednjega križišča, kjer zavijemo desno. Od tam se peljemo naravnost še cca 1 km, kjer pa vmes že opazimo oznake za kmetijo Herk. Samo še en oster levi ovinek ter že zagledamo kmetijo pred seboj. Parkirate na dvorišču kmetije ali ob cesti pred kmetijo.

DOSTOP DO JAME

Najbolje je, da za pot vprašate na kmetiji, kjer vam bodo z veseljem povedali dostop. V primeru, da jih ni doma, sledite opisu. Skozi dvorišče kmetije se podate pod hišo na travnat kolovoz, ki vodi v gozd. Kolovoz je sprva raven, v gozdu preči potok, zavije levo in se začne vzpenjati. Kmalu se kolovoz razcepi na spodnji in zgornji kolovoz. Nadaljujemo po zgornjem, ki je vedno bolj strm. Pridemo do gozdnatega grebena, kjer kolovoz zavije desno po grebenu. Po tem grebenskem kolovozu nadaljujemo še nekaj metrov in opazimo v desno zelo ozko in težko opazno stezico. Sledimo tej stezici vse do jame. Stezica je na strmem pobočju, kjer je nevarnost zdrsa.

Herkove jame

OGLED JAME

Vhod v jamo je velik, a ga opazite šele, ko stojite tik pred njim, saj je skrit med skalami. V prvem delu jame je stojna višina. Nikjer ni nobenih prepadov, zato lahko tudi otroci brezskrbno hodijo in plezajo po jami. Jama ima več stranskih rovov, ki pa se hitro končajo. Na levo je en daljši rov z dvorano z nizkim stropom. Do tja moramo plaziti, saj je strop tako nizek. Je pa dvorana vredna ogleda, saj je precej zasigana. Z malo sreče boste videli tudi kakšnega netopirja.