Najevska lipa je drevo z največjim obsegom debla v Sloveniji. Nekoč je obseg znašal 11,24 metra, po propadu starega oboda debla pa meri 10,70 m. Starost drevesa je ocenjena na približno 700 let. Včasih je lipa veljala za znano zbirališče domačinov, kjer so se zabavali, si odpočili, uživali na svežem zraku. Danes pa se tja podajamo predvsem zaradi njene prepoznavnosti najdebelejšega drevesa v Sloveniji.

Dostop z avtomobilom ali kolesom

Izhodišče: Črna na Koroškem

Razdalja: 7,5 km (smer Koprivna); 8,3 km (smer Sleme – Šoštanj) ter 9,2 km (smer Sleme – Šoštanj)

Čas vožnje: z avtomobilom = 30 minut, s kolesom = 1,5 h

Kategorija: lahka pot

Koordinate izhodišča: 46,470386°N / 15,850098°E

PEŠ DO NAJEVSKE LIPE

Iz središča vasi Črna na Koroškem se podamo po dobro označeni planinski poti. Napotimo se v smeri Koprivne do mostu čez Mežo, kjer ne gremo čez most, temveč po levi strani v smeri smučišča. Sledimo markacijam, ki nas pripeljejo do pobočja Rešerjevega brega, od koder se nam odpre lep razgled na središče Črne. Nato skozi dvorišče kmetije Kogelnik do ceste, ki vodi iz Črne do Najevske lipe. Kratek čas po cesti, nato pa nas markirana pot vodi po lesenih stopnicah desno v gozd, kjer nadaljujemo po strmem pobočju. Ko ponovno stopimo na cesto, le to samo prečimo in nadaljujejo po strmi poti do sedla. Sledi še nekaj spusta in prispemo do Najevske lipe.

IZHODIŠČE

Izhodišče je vas Črna na Koroškem. Do Črne se lahko pripeljemo iz treh smeri in sicer po Mežiški dolini, čez Sleme iz smeri Šoštanja ali pa po Solčavski panoramski cesti, ki pa je makadamska.

VZPON S KOLESOM

Iz centra Črne lahko izbirate med tremi cestama ali pa naredite krožno turo. Krajša cesta (7,5 km) je v smeri Koprivne, kjer vas po 1,3 km vožnje smerokaz usmeri levo. Daljši cesti pa vodita v smeri Slemena oziroma Šoštanja, kjer vas prva, najdaljša in najslabše urejena cesta po 2,2 km usmeri desno. Druga cesta pa iz glavne ceste zavije desno po 5,3 km. Vse tri ceste so sprva asfaltirane, kasneje makadamske in v drugem delu precej strme.

IZLET Z AVTOMOBILOM

Izlet z avtomobilom lahko naredite po istih cestah, kakor je opisano pri vzponu s kolesom.

ZANIMIVOSTI OB POTI

Iz smeri proti Koprivni: med potjo se na desni strani ceste nahaja Park Bistra, ki je zaradi svojih sprehajalnih poti, kristalno čiste vode, lepe narave in zanimivih zapisov pravi raj za sprostitev v naravi.

Iz smeri proti Slemenu oziroma Šoštanju ob cesti, ki iz glavne ceste zavije po 5,3 km se med potjo na levi strani ceste nahaja Božičev slap, ki pa ni posebej označen. Slap se lepo vidi iz ceste. Do njega je nato cca 5 minut hoje po slabo sledljivi stezici.

Po ljudski pripovedi je lipa povezana tudi z kraljem Matjažem, ki spi pod Peco. Menda je imel nekoč pod lipo privezanega svojega vranca. Pod njo pa naj bi se ustavili tudi Turki ter tam jedli. Ko so zaznali, da se približuje vojska kralja Matjaža, so svoje zlate žlice zakopali med njene korenine ter zbežali.