Naselje Vitanje se nahaja v kotlini ter delno tudi soteski. Hribovita pokrajina na vseh straneh Vitanja v sebi skriva mnogo zanimivosti. Pohorje s čudovitimi razglednimi točkami in samotnimi kmetijami, kjer izstopa Beškovnikova kašča. Na drugi strani pa strma pobočja soteske, kjer si vsak na svojem vrhu zreta iz oči v oči dva gradova oziroma danes le še njuni ostanki. Reka Hudinja, ki priteče s Pohorja, je bila pogosto vir za mline in žage. Še danes je tam nekaj zanimivih ostankov mlinov in žag. V soteski reka tvori ozko strugo, teče čez slap in skozi naravno okno. Svetu pa je Vitanje poznano predvsem zaradi vesoljskih doživetij, Centra Noordung. Mogočni center, ki spominja na vesoljsko ladjo, stoji ne daleč od starega trškega jedra Vitanja.

CENTER NOORDUNG

Koordinate izhodišča, Center Noordung: 46.382735°N / 15.295603°E

Center Noordung

OPIS DOSTOPA DO VITANJA, CENTRA NOORDUNG

Iz Ljubljane se peljemo po avtocesti proti Mariboru. Avtocesto zapustimo na izvozu za Celje center in ko prispemo do prvega križišča, skrenemo desno proti Vojniku. Peljemo se skozi Vojnik ter kmalu za Vojnikom levo v smeri Nove Cerkve. Zapeljemo se v Novo Cerkev ter sledimo oznakam za Vitanje. Cesta nas vodi skozi ozko sotesko ter takoj, ko prispemo iz nje, smo že v Vitanju. Peljemo se po prednostni cesti skozi center ter kmalu za centrom na levi strani opazimo mogočno stavbo, ki spominja na vesoljsko ladjo. Tam parkiramo.

Iz Maribora se peljemo po avtocesti v smeri Ljubljane. Avtocesto zapustimo na izvozu za Slovenske Konjice. Peljemo se skozi Slovenske Konjice ter po regionalni cesti v smeri Celja. Ko prispemo do krožnega križišča na Stranicah, izberemo prvi izvoz, kjer je tudi smerokaz za Vitanje. Nato se ves čas peljemo po prednostni cesti, dokler ne prispemo do Vitanja. Ko se v Vitanju peljemo mimo cerkve na manjšem hribu na naši levi strani, bomo kmalu prispeli do križišča. Iz prednostne ceste skrenemo levo za center Vitanja. Kmalu za tem na desni strani opazimo mogočno stavbo, ki spominja na vesoljsko ladjo. Tam parkiramo.

OGLED CENTRA NOORDUNG

Ogled Centra vesoljskih tehnologij je zanimivo doživetje tako za odrasle kot tudi otroke. V centru dobimo vpogled v neskončnost vesolja ter človeško delo v njem. Center je poimenovan po Hermanu Potočniku Noordungu, raketnemu inženirju, pionirju astronavtike in kozmonavtike, ki ima vitanjske korenine.

OSNOVNI PODATKI ZA OGLED CENTRA NOORDUNG

Naslov: Na vasi 18, 3205 Vitanje

Odpiralni čas: od ponedeljka do petka od 9.00 – 16.00, petek od 9.00 – 17.00, sobota in nedelja od 10.00 – 18.00

Kako na ogled: samostojno ali vodeno

Čas ogleda: samostojno cca 30 – 50 minut, vodeno 50 min

Vstopnina za samostojni ogled: odrasli = 7 eur, otroci od 5 do 15 let = 5 eur, dijaki, študenti in upokojenci = 6 eur, družinska (2 odrasla plus 2 otroka) = 20 eur

Vstopnina za voden ogled: odrasli = 10 eur, otroci od 5 do 15 let = 6 eur, dijaki, študenti in upokojenci = 8 eur, družinska (2 odrasla plus 2 otroka) = 28 eur. Za voden ogled so potrebne predhodne najave.

Simulator letenja: 10 eur

VT Noordung, občutek sprehoda med planeti: 5 eur

Spletna stran: https://www.center-noordung.si/

Na strehi Centra Noordung

DOLINA REKE HUDINJE

Reka Hudinja izvira na Pohorju, teče sprva po ožji grapi skozi pohorske gozdove, se v Vitanju nekoliko razširi ter za Vitanjem priteče v ozko sotesko, imenovano Socka. Kasneje se reka izliva v reko Voglajno. V delu nad Vitanjem so bili na rekli včasih postavljeni mlini in žage, med katerimi je še danes nekaj ohranjenih in se jih da ogledati. V delu soteske pa je reka zanimiva zaradi slapu ter naravnega okna.

OPIS DOSTOPA DO DOLINE Z MLINI IN ŽAGAMI

Iz centra Vitanja ali pa od Centra Noordung se peljemo proti severu, v smer Doliča. V križišču zapeljemo na prednostno cesto levo in tej cesti sledimo le nekaj metrov, dokler ne opazimo odcepa desno za Rakovec. Tam skrenemo, nato pa se peljemo ves čas po dolini ob reki ter se lahko med potjo ustavimo pri dobro ohranjeni Završnikovi žagi ter nekoliko višje pri Poharnikovem mlinu. Opazimo pa lahko še nekaj ostankov drugih mlinov in žag.

SOTESKA REKE HUDINJE

Iz Vitanja proti Celju se nahaja soteska reke Hudinje, skozi katero poteka tudi cesta. Na vsako stran soteske se dvigajo mogočne skale. Na vsaki strani je nekoč stal grad, danes so žal ostale le še ruševine. Reka Hudinja pa je izdolbla globoko sotesko, kjer se nahaja tudi čudovit predel s slapom in naravnim mostom. Dostop do njiju je težje sledljiv, saj do tja ni shojene poti. Predlagamo, da parkirate 3 km iz Vitanja proti Celju oziroma približno 800 metrov naprej od Uniorja (tovarne, ki se jo vidi na desni strani tik ob cesti v smeri Celja), takoj za mostom čez Hudinjo. Na desni strani tik za mostom je prostora za en avto. Koordinate izhodišča: 46.361581°N / 15.277638°E. Od tam se podamo peš po edini poti po desni strani Hudinje. Hodimo dobrih 5 minut, ko na desni strani opazimo mogočno skalo. Tik pred skalo se spustimo navzdol po brezpotju do Hudinje. Prispemo do predela, od koder imamo razgled na slap in naravno okno, skozi katero teče Hudinja.

BEŠKOVNIKOVA KAŠČA

Lepo ohranjena domačija iz zgodnjega 19. stoletja je zanimiv muzej, kjer lahko spoznamo, kako je življenje na takšni domačiji potekalo nekoč. Za ogled sta na voljo dve starinski in zelo lepo ohranjeni hiši.

OPIS DOSTOPA DO BEŠKOVNIKOVE KAŠČE

Iz centra Vitanja se peljemo v smeri proti Slovenskim Konjicam. Do Beškovnikove kašče je slabih 7 km. Iz centra Vitanja do odcepa proti Pohorju je 2,5 km. Tam je tudi smerokaz za Beškovnikovo kaščo. Nato se ves čas peljemo po prednostni cesti in po slabih 5 km bomo opazili smerokaz za levo navzdol do Beškovnikove kašče. Po nekaj metrih prispemo do kašče, kjer parkiramo. Če pa se peljemo iz smeri Slovenskih Konjic, bomo približno 2,5 km pred Vitanjem na desni strani opazili odcep za Beškovnikovo kaščo proti Pohorju. Nato sledimo opisu zgoraj. Koordinate Beškovnikove kašče: 46.403290°N / 15.320999°E.

OGLED BEŠKOVNIKOVE KAŠČE

Ob ogledu Beškovnikove kašče nam postrežejo še z ogledom Beškovnikove domačije, ki stoji nekaj metrov nad kaščo. Obe zgradbi sta hkrati tudi muzej starih predmetov. Pogledamo si lahko predmete za peko kruha, setev žita, razna orodja in gospodarske pripomočke. Za ogled je potrebna predhodna najava na LTO Rogla – Zreče, GIZ TIC Zreče, Cesta na Roglo 13 b, Žreče preko telefona 03 759 04 70 ali e-naslova info@rogla-zrece.si.

V križišču nad Beškovnikovo kaščo se nahaja kapelica, kjer priporočamo krajši postanek. V njej sta na tleh dva nagrobnika z rimskega pokopališča, ki se nahaja v bližini, a ga ni moč videti, saj je zakrito. Nekoliko višje pa se nahaja tudi cerkev sv. Vida, od koder imamo lep razgled.

STARI GRAD

Stari grad je lepo viden iz soteske reke Hudinje, če se peljemo iz smeri Celja proti Vitanju. Najbolj veličasten pa je pogled nanj, če se tja podamo peš po označeni poti. grad namreč stoji na vratolomnem in izredno zahtevnem skalnem stožcu. Gre za enega najstarejših gradov v Sloveniji, ki naj bi nastal že v 11. stoletju in je prava gradbena mojstrovina. Četudi so tam samo še ruševine, le te nakazujejo, da je nekoč bil to zelo poseben grad. Domačini grad imenujejo tudi Spodnji grad ali Goležev grad. Slednje ime je dobil po bližnji kmetiji.

OPIS DOSTOPA DO STAREGA GRADU

Stari grad stoji na levem bregu reke Hudinje. Predlagamo, da parkirate v starem mestnem jedru na majhnem parkirišču ali nekje ob cesti ter se nato podate peš mimo občine Vitanje in v prvem križišču desno v ulico Ob gmajni. Nato sledimo smerokazom za Goležev grad (tako piše na smerokazih). Sprva hodimo peš po asfaltirani cesti, kasneje po makadamski ter nato po gozdi poti. Na gradu se lahko podamo čisto do njegovega vrha, od koder je čudovit razgled. Priporočamo pa veliko previdnost, še posebej za otroke. Iz Vitanja do gradu je približno pol ure hoje.

Možen je tudi voden ogled gradu, za kar se je potrebno obrniti na LTO Rogla – Zreče, GIZ TIC Zreče, Cesta na Roglo 13 b, Zreče preko telefona 03 759 04 70 ali maila info@rogla-zrece.si.

NOVI GRAD

Na hribu nasproti Starega gradu stoji Novi grad. Privoščimo si lahko lep krajši pohod do gradu s čudovitimi vmesnimi postanki z razgledi na Vitanje in okolico. Grad je v primerjavi s Starim gradom precej mlajši, saj je nastal šele konec 13.stoletja. Mogočen stolp stoji še danes in nam s tem da vedeti, kako mogočen je bil grad nekoč. Dobro vidno pa je tudi obzidje. Domačini grad imenujejo tudi Gornji grad ali pa Krajnikov grad (po bližnji domačiji).

OPIS DOSTOPA DO NOVEGA GRADU

Grad stoji na desnem bregu reke Hudinje. Predlagamo, da parkirate v starem mestnem jedru na manjšem parkirišču ali pa kje ob cesti. Tam je tudi modra informacijska tabla, kjer piše nekaj več o gradu. Nato sledite oznakam za domačijo Krajnik. Do domačije imamo iz centra dobrih 5 minut hoje. Ko prispemo na greben, je na desni strani domačija, mi pa gremo levo po grebenu za kmetijskim poslopjem. Nato pa samo sledimo kolovozu ter kasneje stezici, ki nas vodi naravnost navzgor po grebenu. Sprva hodimo po travniku, kjer sta vmes tudi dve razgledni točki s klopmi in kasneje prispemo v gozd. Kmalu za tem pa že tudi opazimo obzidje gradu. Tam priporočamo prosto raziskovanje, kjer pa previdnost, predvsem za otroke, ni odveč. Od Vitanja do gradu je približno 20 minut hoje.

Ogled grad je možen tudi vodeno, pri čemer se je potrebno obrniti na: LTO Rogla – Zreče, GIZ TIC Zreče, Cesta na Roglo 13 b, Zreče preko telefona 03 759 04 70 ali maila info@rogla-zrece.si.

VITANJE ZA OTROKE

Center Noordung

Center je prilagojen tudi otrokom, kar pomeni, da bodo tam našli mnogo zanimivega ter se hkrati tudi veliko naučili.

Igrala

Pred Centrom Noordung so dvojna igrala, kjer otroci zares uživajo.

Beškovnikova kašča

Tudi ta ogled je zanimiv za otroke, saj ob tem spoznajo, kako so ljudje živeli včasih. Še posebej pa so jim nekateri zanimivi stari predmeti.

Reka Hudinja

Kjer je voda, tam je zabava tudi za otroke. Četudi je zanje dostop do slapu in naravnega okna v zadnjem delu nekoliko zahtevnejši, pa je cilj toliko bolj zabaven. Na peščeno kamnitih tleh tik ob vodi ne manjka idej za igro. Od tam pa je tudi najlepši razgled na slap in naravno okno.

Pohod na gradova

Oba pohoda sta primerna tudi za otroke, ampak z veliko previdnosti ob ruševinah, saj se gibljemo med strmimi pobočji in prepadi.