Veliko Kladivo je vrh na grebenu Košute. Je dvatisočak, ki ima enostaven dostop tudi za otroke. Z vrha, kjer je vpisna knjižica se razprostira čudovit razgled. Najkrajša pot je iz planine Šija, od Taborniškega doma Šija.

Dostop do izhodišča, Taborniški dom Šija:

Nadmorska višina Velikega Kladiva: 2094 m

Višinska razlika: 566 m

Čas hoje: z otroki cca 1,5 h – 2 h

Primerno za: majhne otroke – samostojna hoja (od cca 4 let dalje), starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok

Primeren čas obiska: za otroke priporočamo čas, ko ni snega in ob lepem vremenu

Oprema: pohodniška oprema za visokogorje

Veliko Kladivo

Taborniški dom Šija

Dom je v poletnih mesecih odprt vse dni v tednu, v preostalem delu leta pa samo ob vikendih

Kontakt: 041 733 708 (Miha), 070 699 936 (Simona), mihateran15@gmail.com

DOSTOP DO IZHODIŠČA

Iz Maribora in Ljubljane se peljemo naprej od Ljubljane po Gorenjski avtocesti, katero zapustimo pri izvozu za Tržič, Ljubelj. Peljemo se do središča Tržiča, kjer nadaljujemo vožnjo skozi Dovžanovo sotesko do vasi Jelendol. Tam nas oznake usmerijo v levo za planine Kofce, Šija in Pungart. Cesta postane kmalu makadamska in kasneje na določenih predelih nekoliko slabša, ampak prevozna. Višje se odcepi cesta levo za Kofce, mi pa nadaljujemo desno v smeri Šije in Pungarta. Ko prispemo na travnata pobočja, bomo naleteli na nekaj ograj za krave, katere si odpremo in jih skrbno zapremo za seboj. Ko bomo že na razgledni planini, bomo prispeli do križišča. Desno vodi cesta na Pungart, mi pa nadaljujemo levo do konca ceste do Taborniškega doma Šija.

OPIS POHODNE POTI OD TABORNIŠKEGA DOMA ŠIJA

Pohodna pot od Taborniškega doma Šija ni markirana. Od Taborniškega doma Šija se podamo nekaj metrov nazaj po cesti ter nato levo navzgor na pešpot. Pot je dobro uhojena in jo v začetku ne moremo zgrešiti. Nekaj časa hodimo ob in po gozdu vzporedno s cesto ter nato pridemo na pašnik. Na drugi polovici pašnika na smreki opazimo leseno oznako z napisom Veliko Kladivo. Oznaka nas usmeri levo navzgor. Na tem delu bi lahko pot tudi zgrešili, če ne bi opazili smerokaza, saj bi lahko nadaljevali po poti naravnost čez pašnik (po tej poti bi prišli do planine Pungart). Ko skrenemo levo proti Velikemu Kladivu, pot postane vedno bolj strma. Na začetku hodimo med rušjem, kasneje pa po travnatih strminah, od koder pa je ves čas lep razgled. Po nekaj časa hoje prispemo na sedlo, od koder se odpre razgled še v sosednjo Avstrijo. Prispeli smo do sedla med Malim Kladivom (levo) in Velikim Kladivom (desno). Hkrati pa smo prispeli tudi na markirano pot, ki vodi po vrhu. Tu se podamo desno proti Velikemu Kladivu po markirani poti. Ta del poti je nekoliko bolj izpostavljen, zato priporočamo več pazljivosti za otroke. V kolikor so poti mokre, je nevarnost zdrsa. Čez skalnato pobočje v nekaj minutah dosežemo zelo lepo razgledni vrh Velikega Kladiva.

OSTALI DOSTOPI

Ostali dostopi do Velikega Kladiva so daljši in bolj zahtevni. Je pa možno narediti krožno turo preko Gore Kofce. Pot lahko nadaljujemo tudi na Veliki vrh. Za manjše otroke priporočamo zgoraj opisano pot ali pa pot preko Gore Kofce.

TABORNIŠKI DOM ŠIJA

Taborniški dom Šija leži na čudoviti lokaciji na planini Šija. Do doma se lahko pripeljemo, četudi pastirji to ne vidijo najraje. Avto pa lahko pustimo tudi nekoliko nižje, pred zaporo za živino in se sprehodimo po slikoviti planini do Taborniškega doma Šija (za to potrebujemo cca pol ure). Z domom opravljata prijeten par, ki streže odlično hrano. Še posebej blestijo po domačih štrukljih ter omleti. Na voljo je soba za goste ter klopi in mize na zelenici pred domom, kjer planince še posebej prevzame razgled. V domu pa je možno tudi prenočiti.

Na Taborniškem domu vam z veseljem organizirajo tudi planinsko vodenje ter kolesarske izlete (z izposojo koles).

VELIKO KLADIVO TER PLANINA ŠIJA ZA OTROKE

Pohod

Pohod na Veliko Kladivo od Taborniškega doma Šija je primeren za otroke od cca 4 let naprej. V kolikor so otroci vajeni hoje po hribih, bodo zmogli tudi to pot. Priporočamo le nekoliko več previdnosti v zadnjem delu.

Malica in zakladek na planini

Za otroke je posebno doživetje malicati na planini ali pa celo na vrhu gore. V kolikor jim pripravimo zanje najljubše jedi in skrijemo na vrhu gore zakladek, ki ga je zanje nastavil gorski škrat (ker so pridno hodili do vrha) je lahko to zanje nepozabno lepo doživetje.

Krave in konji na paši

Skoraj nemogoče je zgrešiti krave in / ali konje na paši na planini Šija. Otroci še posebej uživajo, ko opazujejo teličke, ki veselo tekajo naokoli. In pa seveda krave z mogočnimi zvonci.

Igra pri Taborniškem domu Šija

Okoli doma je lesena ograja, kjer so otroci, ki se bojijo krav, varni pred njimi. Sicer pa lahko prosto tekajo naokoli, saj tam ni nobenih večjih strmin ali česar drugega, za kar bi lahko skrbelo starše.

Kosilo, večerja ali zajtrk v Taborniškem domu Šija

Hrana, ki jo pripravljajo v Taborniškem domu Šija je teko okusna, da prevzame tudi najmlajše. Vsakič je pripravljenih nekaj vrst jedi, tako da lahko vsak dobi nekaj okusnega zase. Še posebej pa slovijo domači štruklji ter omleta.

Spanje v Taborniškem domu Šija

Za otroke, še posebej če jih je več, je spanje v skupnih ležiščih posebno doživetje. Če pa gre v tem primeru za pograde, pa še toliko bolj.