Tojzlov vrh leži na jugovzhodnem delu Kozjaka in je priljubljena točka za pohodnike ter kolesarje. Skupaj z vasico Gaj predstavljata možnost za čudovit izlet, pohod, kolesarsko turo ali pa samo z avtomobilom. Tik pod Tojzlovim vrhom stoji planinski dom Kozjak, ki za obiskovalce predstavlja glavno točko za počitek na poti.

Dostop do izhodišča, Bresternica – Šiker:

Čas vožnje: 20 min

Koordinate izhodišča, Bresternica – Šiker: 46.614376°N / 15.549362°E

Planinski dom Kozjak

Opis pohodne poti na Tojzlov vrh:

Izhodišče: Bresternica, Šiker

Nadmorska višina izhodišča: 456 m

Nadmorska višina Tojzlovega vrha: 703 m

Višinska razlika: 247 m

Čas hoje: 50 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 4 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok. Ni primerno za vozičke.

Primeren čas: za pohod z majhnimi otroki priporočamo, ko ni preveč snega in ob lepem vremenu.

Oprema: običajna pohodniška oprema

Pot je označena

Planinski dom Kozjak

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo do Maribora. Nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Dravograda, a le do krožnega križišča v Bresternici, kjer izberemo prvi izvoz. Le nekaj metrov naprej pa izberemo izvoz levo ter se peljemo mimo trgovine in pošte. Nato se ves čas peljemo po prednostni cesti, katera se najprej za nekaj metrov spusti, nato pa se vije in počasi dviga po gozdnati dolini. Peljemo se tako daleč, dokler ne na desni strani ceste opazimo smerokaz z napisom »Tojzlov vrh, lovska smer«. Tam ob cesti parkiramo.

OPIS POHODNE POTI NA TOJZLOV VRH

Ko parkiramo ob cesti, se usmerimo na makadamsko cesto in sledimo oznakam za Tojzlov vrh. Po približno petih minutah hoje prispemo do lovske koče. Pri koči pot zavije ostro levo ter se spremeni v kolovoz. Pot nadaljujemo po kolovozu, kateri nas vodi skozi gozd in ob obronkih gozda ter nas pripelje na cesto. Zadnji del poti prehodimo po cesti, kjer pa je planinska pot prav tako lepo označena. Ko prispemo do planinskega doma Kozjak, imamo do gozdnatega Tojzlovega vrha le še 5 minut hoje.

OSTALI DOSTOPI

Daljše pohodne poti

Za pohod na Tojzlov vrh lahko izberemo tudi daljše poti, iz Bresternice ali pa iz Zgornje Kungote. Iz Bresternice potrebujemo cca 1.5 h, iz Zgornje Kungote pa cca 2.5 h.

Dostop z avtomobilom

Do planinskega doma Kozjak se lahko pripeljemo. Z vožnjo nadaljujemo od prej opisanega izhodišča ter sledimo oznakam. Po cca 15 minutah vožnje prispemo do planinskega doma.

Pohod iz Gaja

Parkiramo lahko v Gaju in se podamo peš do 2 km oddaljenega planinskega doma Kozjak. Ta del poti pa je primeren tudi za vozičke.

Dostop s kolesom

Tojzlov vrh velja tudi za priljubljeno točko med kolesarji. S kolesom se lahko podamo iz Bresternice, Kamnice, Zgornje Kungote. Na voljo je več cest, med katerimi lahko izberemo tudi krožne poti.

TOJZLOV VRH IN GAJ ZA OTROKE

Pohod

Na Tojzlov vrh si lahko sami izberemo dolžino pohoda. Zato je primeren za vse otroke, od Gaja je možno dostopati tudi z vozičkom.

Tojzlov vrh

Pri planinskem domu Kozjak je na voljo velika površina za igro, lesene klopi ter mize, kjer si lahko privoščimo malico in počitek.

Gaj

V bližini cerkve se nahajajo igrala ter igrišče, kjer priporočamo postanke za otroke.