Nad Vranskim, na zahodnem obrobju Dobroveljske planote se nahaja lepa razgledna točka v bližini cerkve Svetega Jošta. V bližini cerkve je skrinjica z vpisno knjigo in žigom. Nekaj minut hoje od Svetega Jošta stoji prenovljena cerkev svetega Gervazija in Protazija. Na travniku med obema cerkvama pa se razprostira razgled, zaradi katerega se zares splača na ta pohod.

Dostop do izhodišča, Lipa:

Čas vožnje: 1 h

Koordinate izhodišča, Lipa: 46.2614°N / 14.8937°E

Sveti Gevrazij in Protazij

Opis pohodne poti do svetega Jošta:

Nadmorska višina izhodišča, Lipa: 721 m

Nadmorska višina svetega Jošta: 955 m

Višinska razlika: 234 m

Čas hoje: 40 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 3 let naprej, ter starše z nosilkami ali nahrbtniki z otroki

Primeren čas obiska: v vseh letnih časih, ob lepem vremenu

Oprema: običajna pohodniška oprema

Sveti Jošt

OPIS DOSTOPA

Iz Ljubljane se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Maribora. Avtocesto zapustimo na izvozu za Vransko. Iz Maribora se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Ljubljane. Avtocesto zapustimo na izvozu za Vransko. Z vožnjo iz odcepa za Vransko nadaljujemo po regionalni cesti smer Ljubljana, a le do mesta, kjer se desno odcepi cesta za Vransko. Sledimo tej cesti za Vransko ter kmalu na zahodni strani Vranskega opazimo odcep proti vasi Prapreče in Vologa. Peljemo se skozi vas Vologa, do prevala Lipa. Tam parkiramo.

OPIS POHODNE POTI

Pot na sveti Jošt je markirana ter lepo sledljiva. S prevala Lipa se podamo na kolovoz, ki se na začetku strmo vzpne. Kasneje strmina popusti, pohodna pot pa se približa gozdni cesti. Vzporedno s cesto prispemo na razgledna travnata pobočja. Tu se odcepi pot levo do cerkve svetega Gevrazija in Protazija, do katere je manj kot 5 minut hoje. Naravnost pa prav tako v nekaj minutah prispemo do cerkve svetega Jošta.

SVETI JOŠT ZA OTROKE

Pohod

Pohod na sveti Jošt je enostavna in primerna za hojo tudi za majhne otroke. Pohod veči del poteka po dobro uhojeni gozdni stezici, zadnji del pa nekaj metrov po cesti, kjer skoraj ni prometa.

Igra na razglednih travnikih

Med obema cerkvama je velik in zelo lepo razgleden travnik, kjer si lahko privoščimo čas za igro, nabiranje cvetlic, malico, počitek.