Sveti Jernej je naselje samotnih kmetij na zahodnem delu hribovja Kozjak. Na Svetem Jerneju se nahaja cerkev sv. Jerneja, nekoliko nižje je ob mogočni lipi vpisna knjiga. S travnikov v bližini pa se razprostira lep razgled na preostale hribe.

Dostop do izhodišča:

Nadmorska višina Svetega Jerneja nad Muto: 1038 m

Višinska razlika: 586 m

Čas hoje: 1 h 45 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 5 let naprej, ter za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok. Za športne vozičke je možen dostop po makadamski cesti, za kar priporočamo, da se zapelje nekoliko višje, saj je iz Bistriškega jarka predolgo.

Primeren čas obiska: z otroki priporočamo čas, ko ni snega in ob lepem vremenu

Oprema: običajna pohodniška oprema

Sv. Jernej nad Muto

OPIS DOSTOPA

Iz Ljubljane se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Maribora. Avtocesto zapustimo na izvozu za Velenje, Slovenj Gradec, Dravograd. Peljemo se skozi vsa tri omenjena mesta in v Dravogradu skrenemo desno ter se peljemo po Dravski dolini do vasi Gortina. Za oznako ceste 8,0 km bomo na desni opazili avtobusno postajo. Malo naprej od postaje je odcep levo v vas Gortina, kjer skrenemo levo. Peljemo se po prednostni cesti skozi vas Gortina, dokler ne opazimo oznake za Bistriški jarek. Zavijemo levo ter se peljemo po Bistriškem jarku. Za kmetijo Verdinek (ter malo pred oznako ceste 6,0 km) se v desno odcepi makadamska cesta. Tam bomo opazili tudi rdeče planinske table za Sv. Jernej. Poiščemo primerno mesto za parkiranje.

Iz Maribora se peljemo po Dravski dolini v smeri Dravograda. Ko prispemo do kraja Muta, skrenemo desno ter se peljemo skozi center Mute v smeri vasi Gortina. Malo iz kraja Muta bomo opazili smerokaze v desno za Bistriški jarek. Skrenemo desno ter se peljemo po Bistriškem jarku. Za kmetijo Verdinek (ter malo pred oznako ceste 6,0 km) se v desno odcepi makadamska cesta. Tam bomo opazili tudi rdeče planinske table za Sv. Jernej. Poiščemo primerno mesto za parkiranje.

OPIS POHODNE POTI

Z izhodišča se podamo po markirani poti v smeri Sv. Jerneja. Prvi del poti preči pašnike, nato pa pot preide v gozd. Del poti poteka tik ob meji z Avstrijo. Med potjo pridemo do kmetije, kjer prehodno stopimo na cesto. Dalje nas pot ponovno vodi po gozdu. Tik pred ciljem pridemo na travnik, kjer pa že zagledamo cerkev sv. Jerneja in pa mogočno lipo ob kmetiji, kjer je vpisna knjižica. Priporočamo, da se podate še naprej na travnike, ki jih zagledamo pred seboj, saj se z njih razprostira lep razgled.

OSTALI DOSTOPI

Iz Bistriškega jarka je možen še en dostop in sicer od šole. Pot je za malenkost daljša. Za otroke bi bila primerna še pot iz Avstrije in sicer iz Sv. Lovrenca na Ivniku (St. Lorenzen ob Eibiswald).

SVETI JERNEJ NAD MUTO ZA OTROKE

Pohod

Pohod na Sveti Jernej je srednje zahteven in primeren za otroke, ki so vajeni strme hoje v hrib.

Prostrani travniki za igro

Na Sv. Jerneju ne manjka prostranih travnikov z lepimi razgledi, kjer si lahko privoščimo čas za igro, malico v naravi ter ob tem uživamo ob lepih razgledih.

Orjaške lipe

Sv. Jernej je poznan po orjaških lipah. Še posebej mogočne lipe bomo videli ob cesti, ki vodi na Sv. Jernej iz Bistriškega Jarka.

Na Sv. Jernej z avtom ali vozičkom

Na Sv. Jernej se je možno tudi pripeljati. V Bistriškem jarku so oznake za Sv. Jernej. Prvi del ceste je asfaltiran, drugi del pa makadamski. V kolikor bi se odločili del ceste prehoditi s športnim vozičkom, priporočamo, da se zapeljete višje in nekaj km pred ciljem poiščete primeren prostor za parkiranje ob cesti ter nadaljujete peš.

Bistriški jarek

Priporočamo, da si ogledate tudi Bistriški jarek, ki nudi mnogo naravnih lepot. Več na naslednji povezavi: https://www.aktivna-druzina.si/bistriski-jarek/