Sveti Avguštin je izredno lepo razgleden hrib v Halozah. Na vrhu je meja med Slovenijo in Hrvaško, kjer stojita dve cerkvi, cerkev sv. Avgušina in cerkev sv. Magdalene. Mejni kamen na vrhu je že sam po sebi znamenit, saj je že iz časa Marije Terezije.

Dostop do izhodišča:

Nadmorska višina Svetega Avguština: 504 m

Višinska razlika: 240 m

Čas hoje: 30 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 4 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok. Okoli po cesti pa lahko tudi s športnim vozičkom.

Primeren čas: vsi letni časi

Oprema: običajna pohodna oprema

Pot je neoznačena

Sveti Avguštin

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo do Maribora, kjer tik pred Mariborom skrenemo desno proti Ptuju. V smeri Ptuja se peljemo tudi iz Maribora. Avtocesto zapustimo na izvozu za Podlehnik, kjer v prvem krožnem križišču izberemo izvoz levo ter pri naslednjem ponovno levo in se peljemo čez avtocesto. Prispemo v naslednje krožno križišče, kjer pa izberemo izvoz naravnost. Nato se peljemo skozi Spodnje Grušovje, Strmec pri Leskovcu do Zgornjega Leskovca, kjer pa skrenemo desno proti Hrvaški in sicer proti mejnemu prehodu Zgornji Leskovec. Peljemo se še nekaj kilometrov, ko malo pred mejnim prehodom v desno opazimo smerokaz za Svetega Avguština. Tam skrenemo desno v ožjo dolino. Kmalu se konča asfaltna cesta in nadaljujemo naravnost po makadamski cesti le krajši čas. Na desni strani bomo opazili kmetijo, nasproti nje pa kapelico. Parkiramo nekje ob cesti.

OPIS POHODNE POTI

Pohodna pot na Svetega Avguština ni markirana, je pa enostavno sledljiva. Podamo se v hrib mimo kapelice. Po krajšem vzponu čez travnik preidemo v gozd. Ves čas se moramo držati smeri naravnost navzgor. Četudi bomo vmes videli več poti, naj nas ne zmedejo, saj se poti ponovno združijo in vodijo naravno na vrh Svetega Avguština. Sicer pa je ob tej poti tudi križev pot, kar nam bo še za dodatno orientacijo.

OSTALI DOSTOPI

S športnimi vozički se lahko podamo peš okoli po cesti. Prav tako lahko parkiramo pri omenjeni kmetiji ter se podamo naprej po makadamski cesti. Do vrha imamo cca 3 kilometre.

SVETI AVGUŠTIN ZA OTROKE

Pohod

Pohod na Sveti Avguštin je kratek in nezahteven ter zato primeren za samostojno hojo tudi za majhne otroke. Okoli po cesti pa tudi za športne vozičke. Zadnji del ceste je strm in makadamska cesta je nekoliko razrita. Zato priporočamo vzpon s športnimi vozički primernimi za takšen teren. Tik pod vrhom pa je nekaj metrov asfaltirane ceste.

Razgled

Razgled z vrha je zelo lep in to je poleg obiska dveh cerkva glavni razlog za obisk tega vrha. Razgled se razprostira čez gričevnate Haloze, zelo lepo pa se vidi tudi Hrvaški del hribov in grad Trakoščan.

Čas za malico

Tik pod vrhom so lesene klopi in mize, kjer si lahko privoščimo čas za malico.