Na Žusmu stoji lesen razgledni stolp, s katerega se razprostira čudovit razgled vse do Avstrije, Hrvaške in Madžarske. Poimenovali so ga Stolp ljubezni, po bližnji cerkvi sv. Valentina v vasi Žusem. Stolp ljubezni je visok 25,9 metrov, ima 116 stopnic in stoji na najvišji točki Žusma, na Velikem Špičku. Sprva je tam stala maketa, za tem pa so leta 2015 postavili še pravi stolp. Maketa stoji še danes. Poleg vseh zanimivosti pa še pika na i, na zgornji razgledni ploščadi (pod njo je še ena ploščad) je nameščen zvonec, kjer si ob zvonjenju lahko kaj lepega zaželimo.

Dostop do izhodišča, grad Žusem:

Čas vožnje: 50 min

Koordinate izhodišča, grad Žusem: 46.159949°N / 15.486223°E

Razgled s Stolpa ljubezni

Opis pohodne poti do Stolpa ljubezni:

Izhodišče: grad Žusem

Nadmorska višina izhodišča: 502 m

Nadmorska višina Stolpa ljubezni: 669 m

Višinska razlika: 167 m

Čas hoje: 30 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 3 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok. Ni primerno za vozičke.

Primeren čas: pohod z majhnimi otroki priporočamo, ko ni snega in ob lepem vremenu.

Oprema: običajna pohodniška oprema

Grad Žusem

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po avtocesti proti Mariboru. Iz Maribora se peljemo po avtocesti v smeri Ljubljane. V obeh primeri avtocesto zapustimo na izvozu za Šentjur. Zapeljemo se do Šentjurja, kjer v centru skrenemo levo v smeri Šmarij pri Jelšah. Ko smo še v Šentjurju, bomo opazili smerokaz za Kozje, Planina pri Sevnici, Rifnik. Tam skrenemo desno. Ko opazimo smerokaz levo za Kozje, Podsredo in Gorica pri Slivnici, skrenemo. Zapeljemo se do Gorice pri Slivnici, kjer v centru v krožnem križišču izberemo tretji izvoz. Peljemo se mimo Slivniškega jezera, skozi vas Rakitovec, Drobinsko. Nato bomo kmalu opazili smerokaze za Žusem in tudi Stolp ljubezni. Sledimo smerokazom. Peljemo se mimo večjega kamnoloma na desni strani ter kmalu za njem že opazimo razvaline gradu Žusem na levi strani. Tam parkiramo.

OPIS POHODNE POTI DO STOLPA LJUBEZNI

Ko parkiramo v bližini gradu Žusem, se podamo naprej po cesti. Po cesti hodimo cca 5 minut in nato opazimo oznake desno navzgor v gozd. Tam se lahko odločimo, ali se na vrh podamo po zavarovani poti ali lahki poti. Za pohod z otroki priporočamo lahko pot. Pot nas vodi skozi gozd ter ob zgornjem delu kamnoloma. Tam je tudi varovalna ograja. Kmalu za tem prispemo do razglednega stolpa. Vračamo se lahko po isti poti ali pa se podamo naprej po grebenu ter nato levo navzdol do Žusma in po cesti nazaj do izhodišča, gradu Žusem.

DOŽIVLJAJSKA GRAJSKA UČNA POT ŽUSEM

Predlagamo, da se podate tudi na doživljajsko Grajsko učno pot Žusem. Pot lahko začnemo na več lokacijah, v Žusmo, Žamerku ali Dobrini. V kolikor se bi odločili za začetek poti v Žusmu, se od gradu Žusem zapeljete le nekaj minut naprej in parkirate v centru Žusma. Lahko pa se na pot priključite tudi tako, da se od gradu Žusem podate po cesti navzdol, je označeno. Za krožno doživljajsko Grajsko pot Žusem potrebujemo cca 3 h hoje in prehodimo 7 km. Na poti spoznamo mnogo zanimivega, od dediščine teh krajev, doživljajska igrišča in lepo naravo. Četudi grad Žusem in Stolp ljubezni nista vključena v samo krožno pot, sta tako blizu, da jo lahko obiščete na istem izletu.

DOŽIVETJA ZA OTROKE

Pohod na Stolp ljubezni

Pohod do Stolpa ljubezni je po lahki poti primeren tudi za triletne otroke. Pot je kratka in v predelih kamnoloma lepo varovana. Zahtevnejša pot pa vodi po strmem kamnitem pobočju, kjer je potrebna varovalna oprema.

Stolp ljubezni

Stolp je že samo po sebi zelo zanimiv, saj je lesen in precej visok. Z njega se razprostira čudovit razgled, z veseljem pa na stolpu tudi pozvonimo z zvoncem želja. Pod stolpom je zanimiva maketa stolpa ter več klopi in miz za počitek in malico.

Grad Žusem

Razvaline gradu so zanimive za ogled. Da se iti tudi v notranjost gradu, kar pa za majhne otroke odsvetujemo.

Doživljajska Grajska učna pot Žusem

Pot je precej dolga (7 km) in za njo potrebujemo cca 3 h. Zato jo priporočamo družinam z otroki, ki so vajeni dolgih pohodov. Grajska učna pot nudi več zanimivosti, ki navdušujejo tako otroke kot ostale.