Stari grad nad Radljami ali z drugim imenom Mahrenberg je bil včasih ena najpomembnejših utrdb v tem delu. Grad je skozi zgodovino šel skozi marsikatero katastrofo. Zajeli so ga Turki, požgale so ga strele. Danes od mogočne utrdbe stoji le nekaj zidov, ki pa so obnovljeni. Do gradu je več poti, lahko izberemo tudi krožno pot. Zagotovo pa je najbolj zanimiva pot mimo jame Huda luknja. Pri ostankih gradu sta dve lepi razgledni točki.

Dostop do izhodišča, Radlje ob Dravi

Nadmorska višina Starega gradu nad Radljami: 576 m

Višinska razlika: 206 m

Čas hoje: 45 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 4 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok. Z vozičkom dostop ni mogoč.

Primeren čas za pohod: vsi letni časi

Oprema: običajna pohodna ali športna oprema

Pot je označena

Razgled s Starega gradu nad Radljami

DOSTOP DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po avtocesti v smeri Maribora. Avtocesto zapustimo na izvozu za Arjo vas, Velenje. Peljemo se skozi Velenje in nadaljujemo z vožnjo do Slovenj Gradca. Slovenj Gradec samo obvozimo in se peljemo do Dravograda. Ko se v Dravogradu zapeljemo čez most čez reko Dravo, skrenemo desno v smeri Maribora. Peljemo se do Radelj ob Dravi, kjer pa v prvem krožnem križišču skrenemo levo. Tam je tudi smerokaz za mejni prehod Radelj. Peljemo se nekaj sto metrov in nato skrenemo levo, kjer je ponovno smerokaz za mejni prehod Radelj. Takoj za tem pa ponovno levo in na parkirišče pod mogočno skalo. Tam bomo opazili tudi park in dvorec.

Iz Maribora se peljemo v smeri Dravograda, po Dravski dolini. Ko prispemo do Radelj ob Dravi, se peljemo po obvoznici in v krožnem križišču, kjer opazimo v desno smerokaz za mejni prehod Radelj, skrenemo desno. Peljemo se nekaj sto metrov in nato skrenemo levo, kjer je ponovno smerokaz za mejni prehod Radelj. Takoj za tem pa ponovno levo in na parkirišče pod mogočno skalo. Tam bomo opazili tudi park in dvorec.

OPIS POHODNE POTI

S parkirišča nadaljujem v smeri proti vzhodu in prečimo glavno cesto, ki vodi proti mejnemu prehodu Radelj. Na drugi strani ceste opazimo dve ozki cesti. Ena je zgodovinska pot na Stari grad, druga pa trim steza. Obe poti sta označeni in se višje tudi združita. Tako, da je popolnoma vseeno, po kateri poti se podamo. V zgornjem delu pot postane bolj strma in ponekod so v pomoč lesene ograje. Zadnji del poti nas nato vodi po kolovozu in na koncu nekaj metrov po pešpoti. Čez lesen most se nato podamo do razvalin Starega gradu nad Radljami. Kjer smo iz kolovoza skrenili levo na pešpot, pa se lahko podamo še nekaj metrov naprej po kolovozu in tako prispemo še na eno razgledno točko, ki se nahaja tik pod gradom.

Za povratek priporočamo pot mimo jame Huda luknja. Do jame prispemo tako, da se podamo sprva po isti poti, po kateri smo prišli gor, torej po kolovozu. Ko na desni strani opazimo lesen smerokaz s strehico ter nekaj lesenimi stopnicami čez rob na desni strani, skrenemo na to pot na desno. Nato se podamo navzdol po strmi poti in se ves čas držimo poti, ki vodi navzdol v smeri Radelj. Za oporo nam so lahko tudi smerokazi za trim stezo. Pri tabli trim steze s številko 34, gre trim steza levo, mi pa naravnost navzdol. Tako bomo prispeli do jame Huda luknja. V jamo se lahko podamo, za ogled nujno potrebujemo lučko. Od jame lahko nadaljujemo naravnost navzdol ali pa nekoliko bolj desno. Na voljo je več poti in po vseh bomo prispeli do Radelj.

OSTALI DOSTOPI

Iz Radelj ob Dravi je več pohodnih poti na Stari grad nad Radljami. Poti so med seboj prepredene. Z malo orientacije se ne moremo zgubiti, ne glede na to, po kateri poti se bomo podali.

STARI GRAD NAD RADLJAMI ZA OTROKE

Pohod

Pohod na Stari grad nad Radljami je enostaven, kratek in zaradi mnogo zanimivostmi privlačen tudi otrokom.

Na Starem gradu nad Radljami

Tako otroci kot vsi ostali bomo s pomočjo učnih tabel spoznali zgodovino gradu. Za otroke je urejenih nekaj njim prilagojenih učnih tabel. Posebej zanimiv otrokom pa je meč, ob katerem si lahko nekaj zaželijo. Vse obiskovalce pa preseneti čudovit razgled na Radlje ob Dravi, reko Dravo, Pohorje.

Princesa Ana

Zgodba o princesi Ani je opisana na eni izmed učnih tabel. Otroci ji z veseljem prisluhnejo.

Trim steza

Del poti poteka tudi po trim stezi, kjer se lahko še dodatno razgibamo na različnih športnih rekvizitih.

Jama Huda luknja

Jama je enostavna za ogled, potrebna je le lučka in za otroke je zelo priporočljiva čelada.