Smrekovec je pogorje, ki je vulkanskega nastanka. Ima več vrhov, istoimenski Smrekovec, Komen, Krnes in Veliki Travnik. Na najbolj obiskanem vrhu imenovanem Smrekovec stoji kamnita piramida z vpisno knjižico, naokoli pa se razprostira lep razgled. Lepo krožno turo lahko naredimo, če se podamo še na vrh Krnes. Pri Domu na Smrekovcu je v majhni hišici predstavitev vulkana Smrekovca, katera je še posebej prilagojena otrokom.

Dostop do izhodišča, Dom na Smrekovcu

Ljubljana – Dom na Smrekovcu:

Razdalja: 96 km

Čas vožnje: 2 h

Maribor – Dom na Smrekovcu:

Razdalja: 120 km

Koordinate izhodišča, Dom na Smrekovcu: 46.413231°N / 14.899794°E

Dom na Smrekovcu je odprt v poletnih mesecih vse dni v tednu.

Dom na Smrekovcu

Višinska razlika na poti: 330 m

Čas hoje: 1h 15 min

Krnes

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 4 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok

Za vzpon primerno v vseh letnih časih, tudi za otroke, priporočamo ob lepem vremenu

Oprema: običajna pohodna ali športna oprema

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po Štajerski avtocesti v meri Maribora. Iz Maribora se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Ljubljane. Avtocesto zapustimo na izvozu za Šentrupert in se peljemo v smeri Logarske doline. Peljemo se skozi Mozirje do Ljubnega, kjer pa opazimo smerokaze desno za Smrekovec. Skrenemo desno in se peljemo sprva še po asfaltirani cesti, drugi del pa po makadamski cesti vse do Doma na Smrekovcu. Parkiramo v bližini planinskega doma.

OPIS POHODNE POTI NA SMREKOVEC

Od Doma na Smrekovcu se podamo po markirani poti v smeri vrha Smrekovca. Pot se zmerno vzpne skozi gozd in nas pripelje do razpotja. Levo gre pot proti Krnesu, Komnu in Raduhi, desno navzgor pa na vrh Smrekovca. Gozd postaja vse bolj redek, pot pa precej strma. Kmalu prispemo na pašnike, kjer se poleti pasejo krave. Odprejo se nam lepi razgledi. Pred seboj pa zagledamo kamnito piramido, ki nakazuje vrh Smrekovca.

OPIS POHODNE POTI NA KRNES

Za pohod na Krnes priporočamo krožno pot. Po eni strani po direktni poti, po drugi pa preko vrha Smrekovec. Od Doma na Smrekovcu se podamo po markirani poti v smeri vrha Smrekovca. Ko prispemo do razpotja, nadaljujemo levo v smeri Krnesa, Komna, Raduhe. Pot nas kmalu pripelje na Krumpaško planino, kjer se nam na drugi strani travnate planine priključi nemarkirana pot z vrha Smrekovca. Nadaljujemo naravnost, kjer pot postane bolj strma. Vzpnemo se skozi gozd na velika travnata pobočja. Prispemo na razpotje, kjer je naravnost pot za Komen, desno pa za Krnes. Skrenemo desno. Pot se ponovno strmo vzpne, skozi zaraščen gozd in nas ponovno pripelje na travnate predele. Po nekaj minutah hoje nato prispemo na vrh Krnesa, kjer je občasno manjše jezero.

Vrnemo se po isti poti do Krumpaške planine, kjer bomo že na začetku travnika opazili pot levo. Ta pot vodi na vrh Smrekovca. Po cca pol ure enostavne hoje prispemo na razgleden Smrekovec, od koder pa se do Doma na Smrekovcu vrne po markirani poti naravnost navzdol. Pot z vrha do Doma je lepo označena.

ČRNO JEZERO NA SMREKOVCU

Ob poti na Krnes bomo desno v gozd opazili smerokaz za Črno jezero. Pot do jezera ni markirana in se ves čas spušča navzdol. Do jezera potrebujemo cca 20 minut hoje. Jezero je zaradi svoje temne barve in lege med mogočnimi smrekovimi drevesi vredno obiska.

SMREKOVEC IN KRNES ZA OTROKE

Pohod

Pohod na vrh Smrekovec je enostavna in kratka, četudi je pot večji del strma. Za otroke, ki so vajeni nekaj več hoje pa priporočamo krožno pot, ki vključuje tudi vrh Krnes ali pa pot podaljšamo še do Črnega jezera.

Živali na paši

V poletnih mesecih bomo skoraj zagotovo med potjo srečali krave in konje, kar je še posebej zanimivo otrokom.

Nabiranje jagodičevja in gob

Smrekovec je poznan tudi med gobarji in ljubitelji jagodičevja. Med pohodom bomo z malo sreče našli gobe in se najedli slastnih borovnic, gozdnih malin ter našli tudi kakšno brusnico.

Doma na Smrekovcu

V Domu na Smrekovcu si lahko privoščimo odlično domačo hrano. Otroci se lahko prosto igrajo okoli doma.

Predstavitev o vulkanu Smrekovec

V majhni hišici poleg Doma na Smrekovcu je predstavitev o vulkanu Smrekovec, katera je še posebej prilagojena otrokom.