Setiče ali Freiberg po nemško je lepo razgledna gora na avstrijski strani Karavan. Na vrhu stoji križ, okoli njega pa je veliko travnate površine, ki je primerna tudi za igro otrok. Ob lepi vidljivosti se z vrha razprostira razgled vse do Julijski in Karnijskih Alp ter do Grossglocknera.

Dostop do izhodišča, Sele / Zell-Pharre

Nadmorska višina Setiča: 1922 m

Višinska razlika: 974 m

Čas hoje: 2 h 30 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 6 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok.

Pot je označena

Za otroke vzpon primeren v času, ko ni snega in ob lepem vremenu.

Oprema: običajna pohodna ali športna oprema

Setiče

DOSTOP DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po Gorenjski avtocesti, katero zapustimo na izvozu za Tržič, Ljubelj. Peljemo se v Avstrijo čez mejni prehod Ljubelj. Zapeljemo se v kraj Borovljen / Ferlach, kjer se usmeri desno v vas Sele / Zell-Pharre. Od Borovelj do Sela imamo cca 10 kilometrov. V vasi opazimo oznake za Setiče / Freiber. Od oznak se zapeljemo še nekaj metrov naprej, kjer parkiramo v bližini vrtca.

Iz Maribora se peljemo po Dravski dolini do Dravograda, mejnega prehoda Vič, kjer prečkamo mejo z Avstrijo. Peljemo se do Lavamünda, kjer skrenemo levo čez Dravo za Pliberk / Bleiburg. Od tam se peljemo naprej proti Sittersdorf in nato smer Galizien. Vas Galizien samo obvozimo in se peljemo naprej do vase Sele / Zell-Pharre. V vasi opazimo oznake za Setiče / Freiber. Od oznak se zapeljemo še nekaj metrov naprej, kjer parkiramo v bližini vrtca.

OPIS POHODNE POTI

S parkirišča nadaljujemo naprej po levi cesti, katera nas vodi mimo vrtca ter nekaj hiš. Cesta se kmalu konča. Pohod nadaljujemo po poti, ki nas vodi čez travnik do gozda, kjer pa stopimo na kolovoz. Vzpnemo se nad potok do gozdne ceste, kateri sledimo le krajši čas, saj nas po nekaj metrih levo navzgor usmeri pešpot. Kmalu se ponovno priključimo cesti in prispemo do razporja. Skrenemo desno za smerokazi Setiče/Freiberg. Pot, ki postaja vedno bolj strma nas vodi po poraščenem grebenu. Prispemo do lovske koče, od koder se že razprostira lep razgled. Za krajši čas strmina tu popust, prispemo na gozdno cesto ter nato ponovno na pohodno pot. Zadnjo del poti je precej strm in vodi med macesni dokler ne prispemo do neporaščenega dela in kmalu za tem že dosežemo lepo razgleden vrh.

SETIČE ZA OTROKE

Pohod

Pohod na vrh Setiča je precej dolg in zahteva kar nekaj kondicije. Zato priporočamo pohod z otroki, ki so vajeni daljših pohodov ali pa za starše, ki bodo nesli otroke, da so v zelo dobri kondicijski pripravljenosti. Sicer pa med potjo ni nevarnosti kot so prepadi.

Igra in malica na razglednem vrhu

Na vrhu Setiča je veliko travnate površine, kjer si lahko vzamemo čas za počitek, igro in malico. Ob tem pa seveda uživamo ob čudovitem razgledu.

Postanki med pohodom

Z otroki priporočamo več postankov, predvsem pa pri lovski koči. Lesene klopi in mize pred kočo na lepo razgledni točki so odlična točka za počitek.