Naravoslovna učna pot Kebelj nas vodi do mnogih zanimivosti na Keblju, kjer dobimo vpogled v kulturno dediščino tega kraja. Ob tem pa smo tudi v pristnem stiku z lepo Pohorsko naravo.

Dostop do izhodišča, Kebelj

Koordinate izhodišča, Kebelj: 46.411529°N / 15.455377°E

Kebelj

Opis Naravoslovne učne poti Kebelj:

Izhodišče: center Keblja (parkirišče za gasilskim domom)

Čas hoje: krajša pot cca 2,5 h in daljša pot 3,5 h

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 5 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok.

Za otroke vzpon primeren v času, ko ni snega in ob lepem vremenu.

Oprema: običajna pohodna ali športna oprema

Pot je označena

Zbegov grad

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Maribora. Avtocesto zapustimo na izvozu za Slovenske Konjice. Ko zapustimo avtocesto, skrenemo v križišču desno ter nato v krožnem križišču ponovno desno. Peljemo se skozi Tepanje ter malo za krajem Tepanje opazimo smerokaz levo za Oplotnico. Skrenemo levo ter se peljemo do Oplotnice. Iz Oplotnice se peljemo naravnost proti Pohorju, po cesti, ki pelje na Roglo. Sledimo cesti proti Rogli dokler ne prispemo do križišča, kjer je levo cesta za Roglo, desno pa za Kebelj, Tinje. Skrenemo desno in se peljemo do centra Keblja. Parkiramo ob gasilskem domu.

Iz Maribora se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Ljubljane. Avtocesto zapustimo na izvozu za Slovensko Bistrico jug. V prvem krožnem križišču peljemo naravnost, v drugem pa skrenemo levo. Peljemo se nekaj 100 metrov naravnost do še enega krožnega križišča, kjer pa prav tako peljemo naravnost. Peljemo se po stari cesti proti Slovenskim Konjicam. Malo iz Slovenske Bistrice bomo opazili na desno smerokaz za Oplotnico. Peljemo se do Oplotnice. Iz Oplotnice se peljemo naravnost proti Pohorju, po cesti, ki pelje na Roglo. Sledimo cesti proti Rogli dokler ne prispemo do križišča, kjer je levo cesta za Roglo, desno pa za Kebelj, Tinje. Skrenemo desno in se peljemo do centra Keblja. arkiramo ob gasilskem domu.

Iz Maribora se lahko do izhodišča podamo tudi iz Slovenske Bistrice preko Velikega Tinja, kjer v centru Velikega Tinja skrenemo levo v smeri Keblja.

OPISI POHODNIH POTI

V bližini, kjer smo parkirali, je informacijska tabla poti. Na informacijski tabli je opisanih več poti. Od učnih poti sta na voljo dve, krajša in daljša. Za krajšo potrebujemo cca 2 h 30 min in za daljšo cca 3 h 30 min hoje. Krajša pot je označena z zeleno – rumenimi markacijami, daljša pa z vijoličnimi markacijami. Ker sta poti v nekaterih delih težje sledljivi, priporočamo da za pot povprašate domačine, ki bodo z veseljem povedali, kje je pot. Poti sta krožni, tako da je povsem vseeno na katero stran se podate. Lahko pa si poljubno izberete točke, ki si jih želite ogledati. Na karti ne dobro razvidno, kaj obsega katera pot in kaj tam videti. Opisane pa so tudi daljše pohodne poti.

NARAVOSLOVNA UČNA POT KEBELJ ZA OTROKE

Pohod

Pohod po Keblju in njegovi okolici je enostaven, sami pa si izberemo njegovo dolžino. Zaradi mnogih zanimivosti med potjo je pot nedvomno zanimiva tudi za otroke.

Zajčev grad

Ostanki Zajčevega gradu z opisno tablo je zagotovo eden bolj zanimivih ogledov med potjo. Ruševine med mogočnimi Pohorskimi gozdovi so prava paša za oči.

Zbegov grad

Ruševine Zbegovega gradu se nahajajo tik po Kebljem. Mogočne ruševine, ki so že malo poraščene kažejo na mogočnost Zbegovega gradu.

Klemencov mlin

Zelo dobro ohranjen Klemencov mlin je vreden ogleda. Ob tem lahko otroke tudi marsikaj poučnega naučimo.

Ostale zanimivosti

Vredne ogleda so tudi kovačnica, cerkev sv. Marjete na Keblju, etnološka zbirka, mogočne lipe, korita Šum…