Krvavica je precej strma gora, s katere se razprostira lep razgled na Posavsko hribovje ter del Kamniško Savinjskih Alp. Na vrhu je možic, vpisna knjižica ter tik pod vrhom tudi lesena klopca. Ime Krvavica izvira iz rdeče obarvanih skal v njeni prepadni steni. Sicer pa je z njo povezana tudi legenda o Veroniki Deseniški. »Veroniko so vrgli preko skal. Četudi se je branila na vse poteze, ji to ni pomagalo. Zato pa Veronika še danes ob mesečnih nočeh hodi sedet na skale. Po njeni usodi se ta gora imenuje Krvavica«.

Dostop do izhodišča, Loke:

Nadmorska višina Krvavice: 909 m

Višinska razlika: 509 m

Čas hoje: 1 h 20 min

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 5 let naprej, a le ob navezi na odraslo osebo in s čelado. Za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok odsvetujemo. Ni primerno za vozičke.

Primeren čas: za pohod z majhnimi otroki priporočamo, ko ni snega in ob lepem vremenu.

Oprema: oprema za visokogorje, čelada, plezalni pas, samovarovalni komplet ter vrv za varovanje.

Pot je označena

Krvavica

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo proti Mariboru. Na avtocesti izberemo izvoz Vransko ter nato nadaljujemo z vožnjo po regionalni cesti proti Celju. Ko opazimo v desno odcep za Tabor, skrenemo desno. Peljemo se skozi vasi Ojstriška vas, Tabor in Loke. Vmes bomo že opazili smerokaze za Krvavico. Sledimo smerokazom. Ko bomo za vasjo Loka prispeli v gozd, bomo kmalu na levi strani opazili informacijsko tablo za Krvavico. Tam parkiramo.

Iz Maribora se peljemo po avtocesti v smeri Ljubljane. Avtocesto zapustimo na izvozu za Šentrupert ter nato skrenemo levo ter se peljemo preko avtoceste v smeri Šentruperta. Ko prispemo v naslednje križišče, skrenemo desno, kjer je oznaka za regionalno cesto za Ljubljano. Ko opazimo v levo odcep za Tabor, skrenemo levo. Peljemo se skozi vasi Ojstriška vas, Tabor in Loke. Vmes bomo že opazili smerokaze za Krvavico. Sledimo smerokazom. Ko bomo za vasjo Loka prispeli v gozd, bomo kmalu na levi strani opazili informacijsko tablo za Krvavico. Tam parkiramo.

OPIS POHODNE POTI NA KRVAVICO

Ko parkiramo, se podamo levo navzgor, kamor nas vodijo tudi smerokazi. Pot se že od samega začetka precej strmo vzpenja. Na krajšem delu, kjer je tabla, katera nas opozarja, da zaradi redkih vrst ptic ne hodimo izven poti, strmina nekoliko popusti. Tam nas pot vodi v levo ter na slabo izrazitem grebenu nato desno navzgor. V zgornjem delu postaja pot vedno bolj strma, kamnita in nevarna za zdrs. Zato je predvsem za otroke nujno potrebna čelada, pas ter vrv ali samovarovalni komplet. Tik pod vrhom prispemo do naravnega okna, skozi katerega vodi zavarovana pot. Za tem pa smo v nekaj minutah na lepo razglednem vrhu.

OSTALI DOSTOPI

Priporočamo tudi pot s sedla, do katerega prispemo tako, da se po prednostni cesti peljemo naprej od prej opisanega izhodišča. Od prej opisanega izhodišča do sedla je slabe 3 km. Cesta pa je makadamska ter na nekaterih delih precej v slabem stanju. Koordinate izhodišča na sedlu: 46.198462°N / 14.993206°E. Tudi ta pot je markirana, za njo pa potrebujemo z otroki maksimalno pol ure. V primerjavi z prej opisano potjo skozi okna, je ta bolj enostavna. A kljub temu v zgornjem delu čelada ter naveza za otroke ni odveč.

KRVAVICA ZA OTROKE

Pohod

Pohod iz Lok je precej zahteven in zato predvsem za otroke nujno potrebujemo čelado, pas, samovarovalni komplet ali vrv. Za otroke je plezalni del skozi naravno okno običajno pravo doživetje. Lahko pa se podamo na pohod s sedla, kjer je pot krajša in nekoliko bolj enostavna.

Čas za počitek, malico ter lepe razglede

Na vrhu se nahaja kamniti možic, vpisna knjižica ter tik pod vrhom lesena klopca. Priporočamo počitek na leseni klopci, od koder se razprostira čudovit razgled.

Legenda

Otrokom lahko povemo legendo o Veroniki Deseniški, ki je povezana s to goro. Ob tem pa seveda ne pozabimo pokazati rdečkaste kamnine z večjo vsebnostjo železa, po katerih je gora dejansko dobila ime.

Naravni spomenik

Ob izhodišču iz Lok je ob cesti informacijska tabla, kjer piše, da je Krvavica naravni spomenik. Ta naziv je prejela zaradi gnezdenja mnogih redkih vrst ptic. Tudi o tem lahko poučimo svoje otroke.