Kriška gora je gora z lepim razgledom proti Gorenjski ravnini z Julijskimi Alpami v ozadju. Gora je razpotegnjena, kar nam omogoča lepo krožno turo. Njen najvišji vrh je Tolsti vrh.

Dostop do izhodišča, Gozd:

Nadmorska višina izhodišča: 891 m

Nadmorska višina Tolstega vrha: 1715 m

Višinska razlika: 824 m

Čas hoje do Tolstega vrha: z otroki cca 2 h 30 min; od Tolstega vrha do koče cca 30 min, od koče do izhodišča cca 1 h 15 min

Primerno za: majhne otroke (za samostojno hojo od cca 6 let dalje), starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok

Primeren čas obiska: za otroke priporočamo čas, ko ni snega in ob lepem vremenu

Oprema: običajna pohodniška oprema

Kriška gora

Koča na Kriški gori:

Koča je odprta čez vso leto.

• Poletni meseci (junij, julij, avgust, september): vsak dan
  • Preostali del leta ob vikendih

DOSTOP DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane in Maribora se peljemo naprej od Ljubljane po Gorenjski avtocesti, katero zapustimo na izvozu Kranj – zahod. Cesti sledimo do Golnika, kjer se malo za vasjo Golnik cesta odcepi desno navzgor. Kmalu za vasjo Veterno prispemo do parkirišča, ki se nahaja na levi strani ceste. Lahko pa se peljemo še nekaj metrov naprej, kjer prispemo do Zavetišča v gozdu, kjer prav tako lahko parkiramo.

OPIS POHODNE POTI

Priporočamo krožno pot. Za vzpon je najbolje izbrati pot na Tolsti vrh, nato po vrhu do Koče na Kriški gori ter od tam navzdol do izhodišča.

S parkirišča se podamo do bližnje cerkve, kjer se priključi pot z Golnika. Od tam nadaljujemo po cesti, ki nas pripelje nad vas, kjer se cesta spremeni v strm kolovoz. Ko prispemo do križišča, skrenemo na desno pot v smeri Storžiča ter Tolstega vrha. Kasneje se kolovoz spremeni v pešpot, ki pa je ves čas lepo sledljiva. Med potjo bomo večkrat prišli na lepo razgledna pobočja. Vsa nadaljnja križišča so lepo označena, tako da poti ne moremo zgrešiti. En odcep med potjo je za Poljano, drug pa za Storžič.

S Tolstega vrha, ki je najvišji vrh Kriške gore nadaljujemo po vrhu na drugo stran Kriške gore, kjer pa je Koča na Kriški gori.

Za sestop priporočamo pohodno pot od planinskega doma navzdol. Za to pot bomo potrebovali cca 1 h 15 min. Sta pa na voljo dve poti, strma in lažja. Obe sta lepo označeni, na nas pa je, za katero se bomo odločili. Na splošno pa nobena ni nevarna, ena je le nekoliko bolj položna od druge.

KRIŠKA GORA ZA OTROKE

Pohod

Pohod na vrh je sicer enostaven, le precej dolg. Tako da ga za samostojno hojo otrok priporočamo tisti, ki so vajeni dolge in strme hoje. Za starše, ki nosite otroke v nosilkah ali nahrbtnikih pa priporočamo, da se na pot podate le, če imate dovolj kondicije ter izkušenj po strmih planinskih poteh.

Igra in malica na vrhu

Na razglednem vrhu je dovolj travnate površine, ki je lahko odlična točka za igro, vsekakor pa tudi slastno malico.

Lepi razgledi

S Tolstega vrha ter tudi večji del poti do planinskega doma in seveda tudi od planinskega doma se razprostirajo lepi razgledi, ki ne malo krat presenetijo tudi otroke.

Živali na paši

Z malo sreče bomo črede ovac srečevali že med potjo. Pri koči pa nas bodo najverjetneje presenetili oslički.

Koča na Kriški gori

Koča je odlična točka za počitek, igro in malico.