Klevevž je naravna toplica, kjer se lahko kopamo v vseh letnih časih. Toplica se nahaja ob koncu soteske potoka Radulja. Soteska z mnogimi slapiči je bila omenjena že v Slavi Vojvodine Kranjske. Soteska in toplica se nahaja pod nekdanjim grajskim gričem, kjer so še danes ostanki gradu Klevevž. Ob zadnjem slapiču potoka Radulja je na desni strani toplica, potok pa še nekaj metrov naprej od toplice priteče v zajetje pri mlinu, ki je bil nekoč grajski mlin. Temperatura vode, ki priteče na dan je 24,8 stopinj Celzija. Na drugi strani potoka, torej na strmem pobočju pod graščino se nahajata dve jami, Zgornja in Spodnja Klevevška jama. Pomembnost obeh jam so endemične podzemne živalske vrste ter prazgodovinska keramika. Spodnja Klevevška jama ima izvir s stalno temperaturo 16 stopinj Celzija in s tem velja za edino topliško jamo v Sloveniji.

Dostop do parkirišča pri Klevevžu:

Koordinate parkirišča pri Klevevžu: 45.907359°N / 15.235290°E

Klevevž

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po Dolenjski avtocesti v smeri Zagreba. Avtocesto zapustimo na izvozu za Kronovo, Šmarjeta, Šmarješke toplice, Otočec. Takoj na izvozu skrenemo desno in nekaj metrov za tem v krožnem križišču levo. Peljemo se do naslednjega križišča, kjer skrenemo levo, za oznakami Šmarješke toplice. Nato se peljemo ves čas po prednosti cesti do Šmarjete. V centru Šmarjete v krožnem križišču izberemo tretji izvoz. Od tam pa do parkirišča pri Klevevžu je slabe tri kilometre. Parkirišče je označeno. Tam parkiramo.

Iz Maribora se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Celja. Avtocesto zapustimo na izvozu za Dramlje, Šentjur. Peljemo se do Šentjurja, kjer pa sledimo oznakam za Kozje. Nato pa se peljemo skozi manjše kraje Dobje pri Planini, Planina pri Sevnici, Vejice in vse do Sevnice. V Sevnici se peljemo naprej, skozi Konjsko in še skozi nekaj manjših vasi, Drušče, Jeperjek, Krsinji vrh, Male Poljane do vasi Zbure, kjer skrenemo desno. Od Zbur do parkirišča pri Klevevžu je cca 1 km. Parkirišče je označeno. Tam parkiramo.

OPIS DOSTOPA DO TOPLICE

S parkirišča gremo naravnost proti edinim stavbam, ki jih vidimo v bližini. Gre za starejša gospodarska poslopja. Sprehodimo se med obema stavbama in prispemo do ruševin gradu Klevevž. Pred ruševinami pa opazimo levo navzdol stopnice, ki vodijo najprej do mlina ter nato dalje do toplice. Za dostop do toplice potrebujemo max 10 minut.

KLEVEVŽ ZA OTROKE

Kopanje

V prvi vrsti je za otroke najbolj zanimivo kopanje. Predvsem to, ker se tam lahko kopamo v vseh letnih časih. Tudi takrat, ko je okoli toplice sneg. Temperatura vode je čez vso leto primerna za kopanje. Voda je tudi zelo čista. Pred toplico je ena lesena klopca, kjer lahko odložimo stvari.

Ogled mlina

Mlin si lahko ogledamo samo od zunaj, a je že zanimivo, saj je mlin lepo ohranjen.

Razvaline gradu

Nekoč je tam stal mogočen grad, od katerega je ostalo le nekaj razvalin. Tudi to si lahko ogledamo.

Jame

Jame sicer niso turistično urejena, a se vseeno da dostopati do njih. Priporočamo dostop s pomočjo jamarjev.