Kamniški dedec je manj obiskana gora v Kamniško Savinjskih Alpah. Vrh se nahaja na začetku bolj poznanih Zeleniških špic. Z vrha je čudovit razgled na mogočne vrhove ter dolino Kamniške Bistrice.

Dostop do izhodišča, Dom v Kamniški Bistrici:

Čas vožnje: 1 h 30 min

Koordinate izhodišča, Dom v Kamniški Bistrici: 46.3271°N / 14.5893°E

Razgled na Kamniško sedlo

Opis pohodne poti na Kamniški dedec:

Nadmorska višina izhodišča, Dom v Kamniški Bistrici: 601 m

Nadmorska višina Kamniškega dedca: 1583 m

Višinska razlika: 982 m

Višinska razlika na poti: 1000 m

Čas hoje: 2 h 45 min

Primerno za: za samostojno hojo otrok za otroke, ki so že vajeni dolgih ter strmih pohodov ter izpostavljenih poti, starše z veliko kondicije ter izkušnjami v gorah z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok.

Primeren čas obiska: v času, ko ni snega in ob lepem vremenu

Oprema: oprema za visokogorje. Priporočena oprema: čelada.

Kamniški dedec

DOSTOP

Iz smeri Ljubljane in Maribora se usmerimo proti Kamniku, od koder sledimo oznakam za Kamniško Bistrico. Iz smeri Maribora se lahko peljemo do izvoza za Domžale ter nato nadaljujemo proti Kamniku ali pa se peljemo skozi Tuhinjsko dolino. Parkiramo ob Domu v Kamniški Bistrici.

OPIS POHODNE POTI

S parkirišča se podamo po cesti, ki kmalu preide v gozd. Opazimo planinske oznake za Kamniško sedlo, katerim nato sledimo. Pot postane precej strma. Med potjo prečimo cesto, hodimo po kolovozu, ozki planinski poti, prečimo strma pobočja. Ko prispemo do razpotja, kjer se z leve priključi še ena pot ter nato nadaljuje naravnost navzgor proti Kamniškemu sedlu, mi nadaljujemo desno na neoznačeno pot. Četudi pot ni označena, je dobro sledljiva. Pot nas kmalu pripelje do naslednjega razpotja, kjer je tudi nekaj možicev. Tu skrenemo desno do struge bližnjega potoka (v sušnem obdobju ni vode). Na drugi strani struge najdemo nadaljevanje poti. pot se vzpenja skozi gozd in nas pripelje do lovske koče. Od tam se nam odpre lep razgled. Od lovske koče nadaljujemo po poti navzgor, katera postaja vedno bolj strma. Potrebna previdnost, saj je v mokrem nevarnost zdrsa. Prispemo na greben Črnega vrha, kjer sledi kratek spust. Nadaljujemo po grebenu, kateri postaja vedno bolj razgleden. Zadnji del, tik pod vrhom je nekoliko bolj zahteven, a zelo kratek. Po prehodu skozi kratko strmo grapo obdano z rušjem se povzpnemo na zelo lepo razgledni Kamniški dedec.

KAMNIŠKI DEDEC ZA OTROKE

Pohod

Pohod na Kamniški dedec je za otroke zahteven, ker je dolg, strm in zahteva precej višinskih metrov. Samostojno hojo priporočamo le tistim otrokom, ki so vajeni dolgih ter strmih pohodov ter vešči obnašanja na izpostavljenih predelih. Sicer pa vzpon v suhem ni nevaren, drsi le v primeru, če so tla in skale mokre. Za nošenje otrok pa le to priporočamo staršem z res dobro kondicijo ter izkušnjami. Z dovolj vmesnimi postanki.

Postanki

Za postanke med potjo priporočamo lovsko kočo, kjer so tudi klopi. Ali pa kjerkoli v gozdu, ob potoku. Med pohodom ne manjka lepih lokacij, kjer si lahko poleg počitka privoščimo tudi čas za igro.

Razgledni vrh

Na razglednem Kamniškem dedcu priporočamo več časa za počitek, malico, igro in predvsem občudovanje čudovite narave in mogočnih vrhov.