Jama Huda luknja je podzemni biser osamelega krasa ter ena najstarejših turistično urejenih jam v Sloveniji. Jama ima dva vhoda, na obeh straneh hriba Tisnik. Njen večji vhod je ob regionalni cesti Velenje – Slovenj Gradec, kateri vzbuja pozornost že mimo vozečim.

Dostop:

Čas vožnje: 1 h

Koordinate Jamarske koče pri Hudi luknji: 46.411112°N / 15.176912°E

Huda luknja

POMEMBNO: jamo Huda luknja se da obiskati samo z jamarji Koroško Šaleškega jamarskega kluba Speleos – Siga po predhodnih najavah.

Kontakt: Patricija (040 513 119)

Cenik: odrasli 30 eur, otroci (od 6 do 15 let) 15 eur

Primerno za: otroke od 6 let dalje

Termin ogleda: termin ogleda je po dogovoru med 1. aprilom in 31. Oktobrom

Oprema: za treking skozi jamo dobite opremo (škornje, kombinezon, lučko ter čelado) na jamarski koči. Priporočamo topla oblačila za spodaj ter oblačila za preobleč, saj je jama na določenih predelih mokra.

Huda luknja

OPIS DOSTOPA

Iz Ljubljane se peljemo po Štajerski cesti v smeri Maribora. Avtocesto zapustimo pri izvozu za Arjo vas in sledimo smerokazom za Velenje. V Velenju se peljemo skozi mesto ter sledimo smerokazom za Slovenj Gradec. Od tunela do odcepa na levi strani ceste za jamarsko kočo je točo 8 km. Pri odcepu ni oznak. Od odcepa se peljemo nekaj metrov v klanec ter nato zavijemo levo in že opazimo jamarsko kočo. Če pa bomo zgrešili odcep in bomo ob levi strani ceste opazili velik vhod v jamo, smo že predaleč.

Iz Maribora se peljemo po Štajerski avtocesti v smeri Ljubljane. Avtocesto zapustimo na izvozu za Slovenskih Konjicah. Po regionalni cesti se peljemo skozi Slovenske Konjice naprej proti Celju. V krožnem križišču na Stranicah zavijemo desno v smeri Vitanja. Peljemo se skozi Vitanje do Doliča, kjer zapeljemo na prednostno cesto proti Velenju. Nekaj 100 metrov se peljemo po cesti med travniki, nato pa prispemo v sotesko Huda luknja. Ko zagledamo na desni strani jamo, se peljemo še malo naprej in ob prvem odcepu desno navzgor. Od odcepa se peljemo nekaj metrov v klanec ter nato zavijemo levo in že opazimo jamarsko kočo. Lahko pa se peljemo tudi do Arje vasi in sledimo zgornjemu opisu iz Ljubljane.

HUDA LUKNJA ZA OTROKE

Ogled jame

Jamo si je za obiskovalce možno ogledati samo vodeno. Treking po Hudi luknji traja od 1,5 h do 2 h. Najprej je potrebnih cca 15 minut dostopa do jame po gozdni poti. Treking po Hudi luknji poteka po zgornjem rovu, katerega prvi del se imenuje Lisičnica, drugi pa Medvedov rov. Povratek je po isti poti. Spodnji del pa je vodni del in namenjen samo jamarjem.

Skozi rov Lisičnica

Prvi del jame, rov Lisičnice je ponekod precej ozek, zato se je potrebno vleči na trebuh in splezati skozi ožino. Že prvi del, vhod v jamo je precej ozek, ki pa naj nikogar ne prestraši. Ni pa nikjer tako ozko, da bi se lahko kdo zataknil. Po Lisičnici veči del hodimo okrivljeni, le na nekaterih delih se lahko povsem zravnamo. Jama je ves čas vodoravna, le nekaj manjših skal je potrebno preplezati, kjer je potrebne nekaj več previdnosti za otroke. Med potjo po Lisičnici naletimo na dva sifona, ki ju je potrebno preplezati po trebuhu. Čez oba sifona so speljane brvi, da se izognemo vodi.

Po Medvedovem rovu

Iz Lisičnice prispemo v Medvedov rov, ki se zelo odpre. Naenkrat stojimo v velikih dvoranah s čudovitimi kapniki. Ta del jame je tudi najlepši. Po označenih poteh gremo skozi rov in se po isti poti vračamo nazaj. Vmes opazujemo čudovite kapniške tvorbe, posebne kapnike, na katere opozori vodič, si ogledamo kosti jamskega medveda, z malo sreče vidimo netopirje in stojimo na kupo guana, iztrebkov netopirjev.

Povratek je po isti poti, četudi ima jama na drugi strani izhod. Del, po katerem pa obiskovalci, ki niso jamarji ne morejo, saj je okoli 35 metrov spusta čez skale v spodnji del jame.

Za otroke in ostale je plezanje po takšni jami, kjer lahko dobite občutek pravega jamarstva izjemno doživetje. Izkazalo se je, da otroci ob plezanju po ozkih rovih še posebej uživajo.

Ogled velikega vhoda v Hudo luknjo

Na željo se da ogledati tudi del jame, v katero se pride skozi veliki vhod, ki je s strani regionalne ceste Velenje – Slovenj Gradec. Ta del jame je osvetljen. Možno si je ogledati le prvi del, saj je nadaljevanje po vodnem rovu zahtevno in primerno le jamarjem.

Legenda

Legenda o soteski Huda luknja pravi, da je tam ponoči štopala bela žena. Včasih se je na zadnjih sedežih avtomobila pojavila kar sama, nato pa izginila. Enkrat naj bi celo vozila avtobus. Legenda obstaja v več verzijah, a otrokom je najbolje pripovedovati pozitivne kot npr to, da je bela žena varovala voznike pred nesrečo.

Piknik na jamarski koči

Na željo je možno jamarsko kočo tudi najeti, imeti tam piknik ter na koči tudi prespati. Pred kočo so lesene klopi, mize in kamin. Na travnati površini poleg je igrišče za odbojko. Med igriščem ter kočo teče potok s pitno vodo.