Grad Podsreda je lepo ohranjen grad v čudoviti naravo Kozjanskega. Zaradi svoje ohranjenosti, spada grad med najpomembnejše romanske arhitekture na Slovenskem. Na gradu si lahko ogledamo grajske prostore, slikarsko razstavo, razne zbirke, ječo, renesančno dvorano, kuhinjo, grajsko klet, grajsko podstrešje in številne druge razstave.

Do gradu se lahko zapeljemo ali še bolj zanimivo, do njega se podamo po zabavni in lepi učni podi, ki vodi iz centra Podsrede.

Dostop do izhodišča, Podsreda:

Ljubljana – Podsreda: 118 km; 1 h 25 min

Maribor – Podsreda: 72 km; 1 h 10 min

Krško – Podsreda: 19 km; 25 min

Koordinate izhodišča za grajsko pot, Podsreda: 46.039264°N / 15.589746°E

Koordinate parkirišča pri gradu Podsreda: 46.027373°N / 15.590380°E

Iz centra Podsrede do gradu po cesti je 7,5 km oziroma 5 minut vožnje z avtomobilom.

Podsreda

Opis Grajske poti Podsreda:

Izhodišče: Podsreda

Nadmorska višina izhodišča: 245 m; nadmorska višina gradu: 475 m

Višinska razlika: 230 m

Čas hoje: 45 min; dolžina poti v eno smer je 2,5 km

Primerno za: otroke za samostojno hojo od cca 3 let naprej, za starše z nosilkami ali nahrbtniki za nošenje otrok. Ni primerno za vozičke.

Primeren čas: vsi letni časi. Priporočamo ob lepem vremenu.

Oprema: običajna pohodniška oprema

Pot je označena

Levstikov mlin

OPIS DOSTOPA DO IZHODIŠČA

Iz Ljubljane se peljemo po Dolenjski avtocesti, katero zapustimo na izvozu za Krško. Peljemo se do Krškega in v Krškem ves čas naravnost po desni strani reke Save. Ko opazimo smerokaz za Podsredo, Bistrico ob Sotli ter Brestanico, skrenemo desno ter se peljemo čez most čez reko Savo. Od tam sledimo smerokazom za Podsredo. Od križišča, kjer skrenemo desno na most čez reko Savo ter do Podsrede imamo 15 km. Ko prispemo do Podsrede, parkiramo v starem mestnem jedru, kjer opazimo smerokaze za Grajsko pot.

Iz Maribora se peljemo po avtocesti v smeri Celja. Avtocesto zapustimo na izvozu za Slovensko Bistrico jug, kjer nato sledimo oznakam za Poljčane. Zapeljemo se do Poljčan ter nato dalje proti Rogaški Slatini. Ko prispemo do križišča, kjer je v levo cesta za Rogaško Slatino, mi skrenemo desno proti Celju in Šentjurju. Po nekaj kilometrih bomo opazili v levo odcep za Podčetrtek. Tam skrenemo ter se peljemo do Podčetrtka. Od Podčetrtka pa sledimo prednostni cesti ter se peljemo skozi Imeno ter v Prelskem skrenemo desno. Nato se peljemo skozi Buče, Ješovec in do Podsrede. Ko prispemo do Podsrede, parkiramo v starem mestnem jedru, kjer opazimo smerokaze za Grajsko pot.

Do izhodišča lahko prispemo tudi z južne strani in sicer iz Krškega. Iz Krškega se peljemo skozi kraje Pleterje, Križe, Koprivnico ter nato sledimo oznakam za Podsredo. Ko prispemo do Podsrede, parkiramo v starem mestnem jedru, kjer opazimo smerokaze za Grajsko pot.

OPIS DOSTOPA DO GRADU

Do gradu se lahko tudi zapeljemo in parkiramo na urejenem parkirišču pred njim. Ko prispemo do Podsrede, sledimo smerokazom za grad. Iz centra Podsrede do gradu imam dobrih 5 minut vožnje oziroma 7,5 km.

OPIS GRAJSKE POTI PODSREDA

Ko parkiramo v srednjeveškem centru Podsrede, se sprehodimo najprej po ravnem do Levstikovega mlina. Mlin se da po predhodnih najavah ogledati tudi od znotraj. Nato pa nadaljujemo po označeni Grajski poti v smeri gradu. Pot je speljana skozi gozd. Vmes bomo videli več poučnih informacijskih tabel. Spoznali bomo zgodovino teh krajev ter rastline in živali na tem območju. Informacijske table so prirejene tudi za otroke. Ne manjka pa tudi zanimivih igral. Še posebej zanimiv je lesen inštrument ob jezercu tik pred gradom. Na gradu lahko dostopamo do grajskega dvorišča. V poletnih mesecih pa tam pogosto potekajo zanimive prireditve. Vračamo se po isti poti.

GRAJSKA POT PODSREDA ZA OTROKE

Pohod

Grajska pot Podsreda je kratka, enostavna in poučna pot, katero lahko prehodijo tudi triletniki.

Zanimivosti med potjo

Na Grajski poti Podsreda je več poučnih informacijskih tabel in zanimivosti za otroke. Sprehodimo se tudi mimo lepo ohranjenega mlina ter ribnika.

OGLED GRADU

Pomembni podatki:

Naslov: Podsreda 103, 3257 Podsreda

Kontakt: www.castlepodsreda.com/kontakt/

Odpirali čas: https://castlepodsreda.com/odpiralni-cas-in-vstopnina/

Ogled gradu: samostojno, vodeno ali s pomočjo avdio-vodnika (v slovenskem, angleškem, nemškem, italijanskem in ruskem jeziku)

Voden ogled: potrebne predhodne najave na 00386 41 419 996

Možnost nočitve: da

Primerno za male otroke: da; primerno za vozičke: delno

Podsreda

GRAD PODSREDA ZA OTROKE

Poučna soba za otoke

Ob sprejemni pisani se nahaja soba, kjer je na za otroke zabaven način prikazan grad in zanimivosti v okolici. Tam je tudi več zabavnih ter poučnih iger, kjer se otroci zelo radi zadržijo dlje časa.

Lov na zaklad

Otroci prejmejo skrinjico z ugankami ter krone na glave ter se podajo na raziskovanje gradu in nepozabno dogodivščino. V ozadju se skriva zanimiva zgodba o kraljestvu in čarovnicah iz Olimja. Več je opisano na njihovi spletni strani: https://castlepodsreda.com/lov-na-zaklad/ Na koncu otroke pričaka prijetno presenečenje.

Ogled gradu

Ogled gradu je zaradi svoje pestre opreme, ki je skrbno predstavljena za obiskovalce, zelo zanimiv tudi za otroke. Med samim ogledom je več zanimivosti namenjenih prav najmlajšim.

Tematske delavnice

Na gradu organizirajo različne tematske delavnice zanimive za otroke ter tudi za odrasle. Več o delavnicah: https://castlepodsreda.com/tematske-delavnice/